Zakład Elektroniki Profesjonalnej Wekta, istniejący od grudnia 1981 roku, został założony przez Tadeusza Kołodziejczyka.
Firma początkowo świadczyła usługi instalacyjne oraz produkowała, na potrzeby własne, urządzenia przeciwwłamaniowe. Z biegiem czasu, oraz zapotrzebowaniem rynku, zaczęła sprzedawać swoje urządzenia innym firmom monterskim.
Rok 1987 był szczególnie ważny. Zaczął się tworzyć całkowicie nowy rynek, domofonów i komunikacji wewnętrznej, którego to Wekta była prekursorem. Zaczęło się skromnie od kilku produktów (kaseta domofonowa, unifon, dedykowane rygle elektromagnetyczne), by po latach ciągłego rozwoju i unowocześniana, właśnie ta gałąź działalności, stałą się główną specjalizacją. Ponad 60% dochodu firmy, oraz duża i nowoczesna fabryka, pokazują jak ważny jest to segment rynku. Obecnie trwają prace nad autorskim systemem automatyki i energetyki dla budynku.
W 1991 r. stworzone zostało biuro konstrukcyjne, umożliwiając tym samym opracowanie wielu własnych, zgłoszonych do Urzędu Patentowego, wyrobów i umocniło pozycję Wekty jako producenta domofonów, nie tylko w kraju ale i zagranicą (Rosja, Ukraina, Bułgaria, Czechy).
Skomputeryzowanie zakładu (które nastąpiło już w roku 1993), przeprojektowanie procesów produkcyjnych, zastosowanie nowoczesnych metod montażu (w tym SMD) zmieniło całkowicie sposób funkcjonowania zakładu. Na początku wszystkie elementy (w tym elektronika) wyrabiane były ręcznie. Obecnie główny wysiłek, wykwalifikowanych pracowników produkcji, skupia się na podnoszeniu jakości wykonanych produktów, co gwarantuje działanie w każdych warunkach atmosferycznych i temperaturowych.
Obecnie firma zatrudnia ponad 20 specjalistów w samym dziale produkcji i utrzymania jakości.
Nowe generacje domofonów cyfrowych, usprawnienia konstrukcji elektronicznych i mechanicznych, oraz najnowszy projekt (stworzona przy współudziale francuskiego producenta automatyki budynków Delta Dore) wideounifon Wekta Tydom, umożliwiający sterowanie domową automatyką i urządzeniami RTV.Jednym z wyróżniających rozwiązań opracowanych przez inżynierów firmy, są komunikaty głosowe, pomagające w obsłudze domofonu. Rozwiązanie to, pomimo jego wieku, sprawdza się wciąż znakomicie, czego wyraz dają nieustające sygnały Klientów, o jego praktyczności oraz zapytaniami o rozszerzenie jego możliwości i funkcji.
|